.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زندانها درجمهوری اسلامی به اندرزگاه تبدیل شد

استاندار مازندران گفت: در جمهوری اسلامی ایران زندانها به اندرزگاه تبدیل شده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، سیدمحمد کریمی در مراسم افتتاح زندان بابل اظهار داشت: آموزش و پرورش نقش موثری در کاهش آمار زندانیان در جامعه دارد و خانواده، صدا وسیما، دانشگاه، ائمه جماعات در کنار دولت می توانند نقش موثری در زمینه رفع زندان و زندان زدایی ایفا کنند.

کریمی افزود: زیرساختها از جمله اشتغالزایی در سطح کشور به کاهش زندانیان کمک خواهد کرد و اگر شرایط پیشگیری از جرم و جنایت در سطح جامعه فراهم شود تعداد زنداینان کاهش می یابد.

مدیرکل زندانهای مازندران نیز در سخنانی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر تحولات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در زمینه زندانها نیز تحولات عظیمی صورت گرفت به طوری که اداره امور زندانها تحت نظر شهربانی کل که به شیوه خشک نظامی اداره می شد اما با فرمان امام راحل این امر به قوه قضائیه محول شد و با روشهای اسلامی و تربیتی اداره می شود.

علی اکبریان غفاریان افزود: براساس قانون به سازمان زندانها دو وظیفه مهم محول شده که وظیفه اول نگهداری صحیح مجرمان از نظر امنیتی و انتظامی و وظیفه دوم اصلاح و تربیت و بازسازی شخصیت روح و جسم زندانی است که زندانهای جمهوری اسلامی از نظر نظم و امنیت یکی از زندانهای آرام و مطمئن جهان هستند.

وی با اشاره به اینکه در بعد اصلاح و تربیت زندانیان اقدامات گسترده ای در سطح زندانهای ایران صورت گرفته، ادامه داد: حاکمیت اصول اخلاق و تنظیم روابط زندانیان براساس قوانین اسلامی است.

غفاریان ترویج فرهنگ نماز، ترویج فرهنگ قرآنی، برقراری نماز جماعات را از مزیتهای مهم زندانهای کشور دانست و افزود: با تفاهم نامه ای که با دانشگاه پیام نور منعقد شده مددجو با هزینه دولت چهار سال به تحصیل پرداخته و با مساعدت مسئولان دانشگاه پیام نور آزمونها در داخل زندان برگزار و زندانیان با دانش نامه لیسانس و فوق لیسانس از زندانها خارج می شوند.

وی مهمترین مشکل زندانیان بابل را در شش سال گذشته کمبود جا دانست و خاطرنشان کرد: سرانه استاندارد سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای هر زندانی 10 متر مربع مکان مسقف بوده در حالی که در بعضی از شهرستانها یک مترمربع نیز فضا وجود ندارد.

وی زندان قبلی بابل را نمونه بارز این مشکل عنوان کرد و گفت: زندان قبلی بابل برای 80 نفر ساخته شده بود در حالی که 900 نفر در آن نگهداری می شدند.

غفاریان بیان داشت: زندان جدید بابل در زمینی با مساحت بیش از چهار هزار متر مربع و گنجایش نگهداری هزار و 500 زندانی و با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون تومان احداث شده و با 11 متر مکعب مکان مسقف از سرانه استاندارد فراتر رفته است.

وی نصب دوربینهای مدار بسته و تامین تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی را از نیازهای مهم این زندان بر شمرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.939 seconds.